FB PAS NEGERI SELANGOR

FB PAS NEGERI SELANGOR
FB BPPNS - BERKOMUNIKASI SECARA CEPAT DAN MUDAH

Tuesday, February 4, 2014

ADUAN DAN PENDAPAT UMUM


Saya merupakan pelawat harian di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) semenjak bulan 11 tahun lalu berikutan menerima kelahiran bayi pramatang yang perlu saya kunjungi setiap hari dan kebiasaannya bayi ini mengambil masa yang panjang berada di wad.

Saya merasa terpanggil untuk mengajukan kadar parkir yang sebelumnya RM3 sekali masuk dan percuma selepas waktu pejabat serta hujung minggu pada tahun lalu. Namun, semenjak awal tahun ini telah dikendalikan syarikat swasta dengan kadar RM2 untuk jam pertama dan RM1 untuk setengah jam berikutnya yang beroperasi 24 jam sehari, 7 hari - termasuk Sabtu Ahad dan Cuti Umum.

Kadar dan masa yang dikuatkuasakan ini amat membebankan bagi saya dan mungkin kepada staf PPUM sendiri serta kebanyakan pelawat yang lain. Justeru, saya memohon agar kadar yang lebih munasabah diberikan serta mengecualikan bayaran selepas waktu pejabat, pada hujung minggu dan Cuti Umum.

Sumber HD - 4-2-2014

No comments:

Post a Comment